122016Apr
Motivarea agentilor de call center

Motivarea agentilor de call center

Motivarea agentilor de call center

In Romania notiunea de call center este un business relativ nou care isi perfectioneaza permanent instrumentele de motivare si retinere a angajatilor sai.

Astfel conceptul de call center, a devenit atat datorita eforturilor pionierilor sai dar mai ales datorita preluarii masive a practicilor globale in aceasta industrie un formator de profesii pentru noua generatie, o rampa de promovare ierarhica a tinerilor aflati la inceputul vietii lor profesionale.
Motivarea resurselor umane intr-un call center depinde in mare masura de competenta, creativitatea si abilitatea managerilor de call center de a identifica corect nevoile de motivare ale subordonatilor si a actiona prompt si personalizat cu instrumente variate. Intr-un mediu de call center, in care majoritatea echipei manageriale provine din promovari din front line, in care team leaderi rareori au experienta de conducere anterioara iar angajatii au de cele mai multe ori asteptari nemasurate de la primul lor job – intelegerea motivarii ca o responsabilitate manageriala, ca o competenta mandatorie a rolului de leader este critica pentru buna functionare a fiecarui call center.
De asemenea, gradul de motivare al specialistilor din call center influenteaza direct indicatorii de retentie a angajatilor deci poate avea un impact pozitiv sau negativ asupra bugetelor de recrutare si training, asupra costului de recuperare a investitiei in fiecare nou specialist de call center.
Stimularea agentilor de call center se poate realiza in cativa pasi simpli precum:
• Oferirea de obiective tangibile;
• Oferirea de feedbackuri consecvente privind activitatea si performanta de care dau dovada;
• Creearea unui mediu de lucru agreabil care sa incurajeze socializarea si schimbul de idei si experiente;
• Introducerea unui program de lucru flexibil, eventual cu posibilitatea de a lucra ocazional de acasa;
• Transparenta manageriala fiindca operatorii vor sa stie incotro se indreapta compania;
• Oferirea de noi provocari si oprtunitati care sa-I scoata de rutina unui singur proiect;
• Posibilitatea de a invata de la mentori bine pregatiti si experimentati;

Astfel motivarea angajatilor nu trebuie conceputa ca un meeting pus in agenda sau ca un eveniment spatamanal ci ca o actiune constanta de ascultare a problemelor celor din subordine, de identificare a nevoii de motivare si de cautare de solutii care sa provoace nevoia angajatiilor de a-si depasii propriile performante.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *